ابزارهای تبلیغاتی

امتیاز شما به این مطلب:
(0 رای‌ها)

امروزه برای افزایش فروش و محصولات و جذب مشتری نیاز به تبلیغات داریم که با ابزار های تبلیغاتی مختلف قابل انجام است.هیچ گاه فکر نمیشد به دوره ای برسیم که دیجیتال مارکتینگ جایگزین تبلیغات محیطی شوند،و گوی سبقت را ازتبلیغات با تجربه تر که همان تبلیغات محیطی هستند بربایند.در نظر داشته باشید که تبلیغات باید هوشمند و هدفمند باشند تا شمارا به نتیجه دلخواه برسانند.
تبلیغات مکمل فروش هستند و سبب میشوند بتوانیم محصولات خو را به روش هیجان انگیز به مشتری معرفی کنیم؛طوری که تاثیر زیادی بر روی مشتری داشته باشد،و صاحب سرمایه را چند گام به هدف خود نزدیک کند.


آشنایی با انواع ابزار های تبلیغاتی:
در این مقاله قصد داریم ابزار های تبلیغاتی را معرفی کرده و مزایا و معایب هر کدام را شرح دهیم.
معرفی انواع ابزار های تبلیغاتی:
امروزه دستمان برای تبلیغات به روش های مختلف باز است؛از تبلیغات محیطی و چاپی گرفته تا تلویزیون،رادیو و ورود به دنیای دیجیتال که همگی در معرفی محصولات به شما کمک میکنند.
و اما مفصل تر که بخواهیم راجب ابزارهای تبلیغاتی صحبت کنیم،شامل:


1.تبلیغات آنلاین:
تبلیغات آنلاین تبلیغاتی است که دروب سایت ها مانند بنر های تبلیغاتی(متن، بنر، فیلم) وشبکه های اجتماعی مانند تلگرام،اینستاگرام،یوتیوب،فیس بوک، توییتر و سایر رسانه های جمعی مانند: تلویزیون،رادیو، یوتیوب، آپارات، نماشا و... همچنین تبلیغات کلیکی هم که از انواع تبلیغات آنلاین به شمار می رود و باقرار دادن تبلیغ در صفحه وب سایت و کلیک کاربر صورت می پذیرد. که در بستر اینترنت انجام می شود. امروزه اکثر شرکت ها برای تبلیغات محصولاتشان از فضای آنلاین استفاده می کنند. حال خلاصه وار مزایا و معایب وب سایت ها، شبکه های اجتماعی (رسانه های جمعی) را برای شما بازگو می کنیم.
از مزایای وب سایت ها: امکان دسته بندی، جست و جو، اتصال به درگاه بانکی، مدیریت آسان، امکان ویرایش سریع اطلاعات، دیده شدن توسط موتور های جست و جو، امکان استفاده از سرویس ارسال وجود دارد و معایب آن: هزینه بر بودن، زمان بر بودن، نیاز به دانش فنی است.
ازمزایای شبکه های اجتماعی (رسانه های جمعی) : ارتباط جهانی، اشتراک علایق، اشتراک لحظه ای اطلاعات، تبلیغات رایگان، سرعت بالای انتشار اخبار، رایگان بودن، امکان تعامل با بازدید کنندگان است، سرعت زیاد، هزینه کم، فراگیری گسترده تر، دسترسی بیشتر(هر زمان می توانند تبلیغ مورد نظر را ببیند)، خصوصی کردن اطلاعات، ارتباطات بین مخاطبان، آمارگیری ازمخاطبان، قابلیت چند زبانی دردسترس بودن، دسترسی به اخبار، شغل یابی، برنامه ریزی رویداد ها، افزایش مشتری های اولیه، ابزار قدرتمتد ومورد توجه و نقش سرگرم کنندگی اشاره کرد. را نام برد. معایب: ناامنی اطلاعاتی درمعرض خطر قرار گرفتن روابط چهره به چهره، مزاحمت های سایبری و جرایم علیه کودکان، جعل هویت وکلاه برداری، اتلاف کننده زمان، به خطر افتادن حریم شخصی، عدم جلب اعتماد، عدم امکان دسته بندی محصولات، متصل نبودن به درگاه بانکی، فیلترینگ، کوچ ب دیگر شبکه ها، مدیریت دشوارتر، هزینه بالا، یک طرفه بودن، خسته کننده بودن بعضی تبلیغات است.

 

2.تبلیغات چاپی:
این نوع تبلغیات را ممکن است هنگامی که در نمایشگاه ها هستیم یا از کنار کتابفروشی رد میشویم،مشاهده کنیم و از انواع آن بروشور و تراکت ها هستند.از مزایای استفاده از بروشور:
توزیع آسان بروشور.
مقرون به صرفه بودن بروشور.
سازنده اعتبار کسب و کار شما.
حامل اطلاعات جامع.
طرح های انعطاف پذیر.
تولید آسان.
قیمت مناسب.
بازخورد مطلوبی را خواهید گرفت.
خواندن آسان.
ومعایب آن: این روش باعث آسیب به محیط زیست میشود؛چرا که استفاده از کاغذ زیادی در بر دارد،به علاوه این که اکثرا این بروشو ها خوانده نمیشوند و طی یک نگاه سرسری سرنوشت آن ها به سطل زباله منتهی میشود فارغ از این که ممکن است که ای سرنوشت بر اساس تبلیغات نادرست باشد.
فضای محدود.
طول عمر کوتاه.
در بعضی ازموارد بی تاثیر می باشد.


3.بیلبورد های تبلیغاتی:
از تبلیغات محیطی، که نسبت به سایر ابزارهای تبلیغات محیطی بیشترین قدمت را نیز دارد بیلبورد می باشد. این رسانه می تواند طیف گسترده ازمخاطبان را در بربگیرد به علاوه این که معمولاً در پربازدیدترین و پرترددترین وچشم انداز ترین مکان ها قرار دارند، بیلبورد، استرابورد، استند، تلویزیون های شهری، CLBها، تبلیغات بر روی پل های عابر و مبلمان شهری و…. از تبلیغات محیطی به شمار می روند که مهم ترین آن ها بیلبورد ها (مهمترین ابزار تبلیغات محیطی) هستند و همچنین از تبلیغات غیر دیجیتالی به شمار می رود که هیچ گاه عمرش خاتمه نمی باید. درسطح شهر بیلبورد هایی با سایز های مختلف قرار دارند که می توانید بسته به اندازه تبلیغ آن ها را روی بیلبورد قرار دهید. لطفا حتما حواستان باشد که اگرقصد استفاده از این ابزار تبلیغاتی را در سر دارید متن تبلیغ بیلبورد جملات کوتاه وتاثیرگذارباشد طوری که توجه مخاطب را به خود جلب کند تبلیغی که طولانی و روی بیلبورد باشد قطعا وقتی راننده یا مخاطب یا عابر پیاده رد میشوند وچشمشان به آن می افتد فرصت نمی کنند آن رابه طور کامل مطالعه کنند واین یعنی هیچ!!یک مزیت مهم این تبلیغ این است که بیلبورد ها ابزاری قدرتمند هستند که مورد توجه اکثر افراد قرار میگیرند وازدیگر مزایای آن: پوشش گسترده بازارهای محلی، خلاقیت، توانایی ایجاد آگاهی، اثربخشی. و معایب آن این است که: هزینه بسیار بالایی به همراه دارند، پوشش اضافه، ظرفیت های پایین در انتقال پیام، خسته کننده بودن تبلیغات تکراری و طولانی.


4.تبلیغات چریکی:
نام دیگر آن بازاریابی پارتیزانی ((Guerilla Markrting است؛ تبلیغی که ساختار های مرسوم را دستخوش تغییراتی کرده است.دراین تبلیغ با کاهش هزینه ها و افزایش جذابیت تبلیغ، راهکار های نوین و نوآورانه و خلق ایده های جذاب جهت جلب توجه و پرهیز از تکرار و تقلید سبب ماندگاری پیام در ذهن مخاطب هدف می شوید. این روش در کنار جلب توجه مخاطب سعی دارد بیشترین میزان تاثیرگذاری را روی آن ها داشته باشد؛ به بیانی مانند جنگ هایی که در آن قدرت شما در مقابل قدرت حریف کمتر بوده و درواقع حریف با به اصطلاح یه سری عمل چریکی باعث شود شما شکست بخورید به همین دلیل به این نوع تبیلغ چریکی گفته میشد چون نامتعارف است . ازمزایای آن: کم هزینه بودن، شانس ماندگاری بسیار بالا. با این روش تبلیغات نتیجه فروش عالی و خوب است؛البته در صورتی که از خلاقیت هم استفاده کنید و در نظر داشته باشید که سکوی پرتاب بسیاری از برند ها خلاقیت است! بد نیست بدانید تبلیغات چریکی از روش های معروف بازاریابی است،که فاکتور مهم آن زمان و مکان است.


5.ایمیل مارکتینگ:
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی!که خبرنامه را می توان یکی از بهترن نمونه های آن نام برد. اینروش به دلیل ارزان بودن برای کسانی که دنبال تبلیغات با هزینه کم هستند مناسب است.وهمان طور که از نامش مشخص است، در این جا با سه روش می توانیم ایمیل کاربر را دریافت می کنیم؛
روش اول: ایمیل مشتری را هنگام خرید آنلاین یا حضوری از او دریافت میکنید.
روش دوم:این روش در صورت تمایل مشتری روش موفقیت آمیزی است،چون با استفاده از خبر نامه ایمیلیست که برای مشتری ایمیل زده میشود صورت میگیرد.
روش سوم:میتوانیم بانکی از ایمیل مشتری با پرداخت هزینه داشته باشیم.
مزایای آن: راه اندازی آسان، هدفمندسازی، تجزیه وتحلیل، گسترش ارتباط با مشتریان، قابلیت اشتراک گذاری، دسترسی آسان، هزینه وزمان کمتر، نرخ بازگشت سرمایه (ROL)بالا، قابلیت تقسیم بندی فهرست ایمیل ها بر اساس علایق مشتریان، قابلیت شخصی سازی، قابلیت ماندگاری بالا.معایب: امکان اسپم شدن،ایمیل های دیافت نشده، مشکلات مربوط به طراحی ایمیل.البته درنظر داشته باشید که با کمی تحقیق وبررسی می توانید مشکلات ومعایبی را که گفته شد حل کنید.


6.تبلیغات پیامکی:

ازروش هایی که اگر درست انجام شود ومفید واقع شودتاحدودی شمارا به هدف نزدیک می کند. جملات کوتاه،شعارهاو...می توانید در این قالب تبلیغی برای افراد هدف ارسال کنید.از مزیت های آن: مطمئن هستید که پیامک تبلیغاتی شما خوانده می شود، شما می توانید پیام خود را در لحظه به مشتری برسانید، مشتریان واکنش بهتری نسبت به پیامک نشان می دهند، ارسال پیامک کار بسیار، ساده ای محسوب می شود. این روش با هزینه کم برای کسانی که بودجه تبلیغاتی محدود دارند و برای نتیجه توقع تبلیغات پر بازده دارند توصیه میشود.وبسیار از جذب هایی که برای سود و فروش بالا صورت میگیرد،توسط همین ارسال پیامک است.لازم به ذکر است که تمام صفر تا صد متن ارسال پیامک و تبلیغ را خودتان میتواند انجام دهید.همچنین در نظر داشته باشید که در این روش میتوانید پیامک های تبلیغاتی را که مربوط به منتطقه و گروه یا سن و جنسیت خاص هم هستند برای همان گروه ارسال کنید. ومعایب آن: شما تنها 70 کاراکتر برای انتقال پیام خود در اختیار دارید، امکان ارسال فایل های صوتی یا تصویری وجود ندارد.

 

بازدید 959 بار

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت