شیوه های تبلیغات

امتیاز شما به این مطلب:
(1 رای)

صاحبان کسب و کارها برای موفقیت نیاز به یک برنامه جامع و دقیق دارند. برای تبلیغات موفق نیاز است تا یک پلن تبلیغاتی تعریف شود که در این پلن برنامه ریزی لازم برای تبلیغات انجام می گیرد. برنامه ای که در آن هدف مشخص است و چه کارهایی باید انجام شود و چه هزینه هایی در بر خواهد داشت. مثلا برای نوروز آینده جشنواره فروش محصولات با تخفیف ویژه تعریف می کنید و برای اطلاع رسانی از تخفیفات از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می کنید.

امروزه با توجه به روی کارآمدن تبلیغات دیجیتالی افراد زیادی با برگزاری همایش ها و سمینارها و یا فروش دوره های تبلیغاتی از فرمولی حرف می زنند که تضمین کننده موفقیت است. باید بگوییم که فرمول ثابتی وجود ندارد زیرا برای هر کسب و کاری فرمول جدایی وجود دارد.
برای اینکه بتوانید برای تبلیغات کسب و کار خود، فرمولی تعریف کنید باید یک سری اصول مهم در تبلیغات را رعایت کنید.

این اصول عبارتند از:

ایجاد حس کنجکاوی در مخاطب: قدم اول موفقیت در تبلیغات ایجاد جلب توجه و حس کنجکاوی در مخاطب است. تیتر مناسب می تواند در مخاطب حس کنجکاوی ایجاد نموده و در پی آن تمایل به کسب اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشد.تیتر خوب می تواند مخاطب زیادی برای شما داشته باشد.
توجه به نیاز مخاطب: کالای شما باید بر اساس نیاز مخاطبان باشد. در نتیجه در تبلیغات کالای خود این مسئله را حتما لحاظ کنید. به عنوان مثال در ساخت آگهی تبلیغات برای گروه مخاطب کودک از ترکیب رنگ ها و اشکال مختلف استفاده کنید در صورتی که این نوع تبلیغات برای گروه بزرگسالان کاربرد زیادی ندارد.
نگارش و محتوایی خوب و جذاب: هر چه تبلیغ شما از نظر نگارشی و محتوایی جذاب تر باشد، مخاطب بهتر با آن ارتباط برقرار می کند.
تبلیغات متناسب با رسانه: تبلیغات در هر رسانه ای با رسانه دیگر متفاوت است. مثلا ممکن است شما در یک رسانه از کلیپ کوتاه استفاده کنید، در رسانه دیگر از عکس و در رسانه ای دیگر از متن و یا هر سه این ها.
حضور واقعی و همیشگی در جامعه: همیشه در معرض ديد عموم باشید. به عنوان مثال يك خبرنامه با فواصل مشخص براي ارسال به مشتري تهيه كنيد. در آن پروژه هاي جديد، سوابق و تاريخ شركت، اخبار آينده، تماس¬هاي خود با ساير سازمان¬ها و نهادها، پروژه هاي تكميل شده و در حال اجرا كه ممكن است براي مشتريان جالب و آموزنده باشد، ذکر كنيد.


روش های تبلیغات
برای اینکه تبلیغات موثری داشته باشیم، با استفاده از اصولی که بیان کردیم می توانید یک سری کارها را انجام دهید که در ادامه چند نمونه را برای شما بیان کردیم:
1. از نمونه كارهاي خود عكس تهيه كنيد و در كاتالوگ هاي نمايشگاه هاي مختلف براي مخاطبین ارائه دهید.
2. با رسانه هاي مختلف (راديو و تلويزيون، رسانه هاي چاپي مانند روزنامه ها و مجلات تخصصي ، نمايشگاه هاي تخصصي و حضور در اينترنت) در تماس و تعامل باشید.
3. همیشه برای مشتریان ثابت خود پیشنهادات ویژه ای داشته باشد. مثلا ارائه مشاوره رایگان، تخفیفات ویژه محصولات.
4. از هر فرصتي براي تبليغ محصولات یا خدمات خود استفاده كنيد. به عنوان مثال در نشريات مرتبط و كاتالوگ هاي نمايشگاهي بروشور خود را قرار دهید. یا از طریق حضور در نمایشگاه ها، ما بين شركت ها به دنبال مشتري هاي جديد باشيد.

بازدید 962 بار

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت